ZekerMeten verzekering Showroom in Bussum ✓ Snelle levering ✓ Kundige klantenservice ✓ Gratis verzonden vanaf €100
Gordijnen.nl » Klantenservice » Mijn product is kapot. Wat nu?

Mijn product is kapot. Wat nu?

Dat is niet de bedoeling! Wij helpen je graag om het netjes voor je op te lossen. Soms is het met het vervangen van een onderdeel gepiept. Zo niet, kan het bijna altijd in de fabriek of in het atelier gemaakt worden. Wij helpen je om het product naar de fabriek te sturen.

Wij geven standaard 3 jaar fabrieksgarantie op al onze producten. Gaat iets na 3 jaar kapot? Dan helpen we jou om het voor een redelijke prijs bij de fabriek te laten maken of sturen het onderdeel naar je op.

Veel gestelde vragen

Op alle gordijnen die bij ons zijn gekocht is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat een gordijn moet voldoen aan de verwachting die je als consument mag hebben bij de aankoop van een gordijn bij ons.

Gordijnen.nl vindt dat alle producten gekocht bij ons minimaal 3 jaar mee moeten gaan. Daarom geven wij naast de wettelijke garantie zelf minimaal 3 jaar garantie op al onze producten. Op sommige producten zelfs meer, dit wordt per product aangegeven.

Dit zijn een aantal uitzonderlijke situaties waarin het defect buiten de garantie valt:

  • Normale slijtage van een product. Bijvoorbeeld stof van een gordijn die gaat rafelen na een aantal jaren gebruik, valt buiten de garantie.

  • Opzettelijke schade. Bijvoorbeeld in een gordijn knippen.

  • Als je de producten gebruikt op een andere manier dan dat de handleiding of normaal gebruik toelaat en het product gaat stuk. Bijvoorbeeld wanneer je aan de gordijnen trekt/hangt waardoor ze scheuren.

  • Een aanpassing door een andere partij dan een van onze erkende reparateurs. Het is daarom belangrijk om altijd eerst contact met ons op te
    nemen bij defecten.

  • Blootstelling aan de elementen. Bijvoorbeeld verkleuring van de zon aan het gordijn.

  • In het algemeen, een andere oorzaak dan originele materiaal-, productie-of fabricagefouten.

Weet je het niet zeker?
Geen punt. Stuur een bericht naar klantenservice@gordijnen.nl met het ordernummer, duidelijke foto’s, een beschrijving van het probleem én de vraag of dit binnen de garantie valt. Dan kijken wij met je mee!

Stuur ons een bericht! Wij verzorgen een nieuw onderdeel of de reparatie.
Met deze checklist weet jij zeker dat we je volledig en snel kunnen helpen.
Als er iets ontbreekt zullen we het je moeten vragen. Dat is niet erg, maar dan duurt het gewoon langer. In 5 stappen ben je er:

  • Richt je bericht aan: klantenservice@gordijnen.nl

  • Vermeld ordernummer of het e-mailadres waarmee je de bestelling geplaatst hebt

  • Vermeld om welk product uit de order het gaat: breedte x hoogte

  • Een duidelijke beschrijving van het probleem en hoe dit ontstaan is

  • Duidelijke foto van een afstandje (de situatie) & een detail (het probleem)

Gelukt! Wij weten zo wie je bent, om welk product het gaat en wat er aan scheelt. Wij bekijken hoe we jou het beste kunnen helpen zodat je weer kunt genieten van je raamdecoratie. Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een bericht - hoe we het beste voor jou kunnen oplossen.

Stuur ons een bericht! Wij geven je de kosten door van het onderdeel of de reparatie.

  • Richt je bericht aan: klantenservice@gordijnen.nl

  • Vermeld ordernummer of het e-mailadres waarmee je de bestelling geplaatst hebt

  • Vermeld om welk product uit de order het gaat: breedte x hoogte

  • Een duidelijke beschrijving van het probleem en hoe dit ontstaan is

  • Duidelijke foto van een afstandje (de situatie) & een detail (het probleem)

Gelukt! Wij weten zo wie je bent, om welk product het gaat en wat er aan scheelt. Wij bekijken hoe we jou het beste kunnen helpen zodat je weer kunt genieten van je raamdecoratie. Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een bericht - hoe we het beste voor jou kunnen oplossen.

Is jouw product voor reparatie naar de fabriek of het atelier gestuurd?

Jouw gordijn
Gordijnen worden in het atelier in Nederland met de hand gemaakt. Eerst worden de stoffen kleurend van de rollen gezocht zodat de reparatie exact dezelfde kleur heeft. Waar de reparatie plaatsvindt worden naden uitgehaald en eventueel nieuwe stoffen geknipt. Daarna wordt je gordijn weer met de hand in elkaar genaaid. Als het gordijn klaar is wordt het gecontroleerd, aan een hanger opgehangen en opnieuw in een zak verpakt. Een reparatie duurt gemiddeld twee tot drie weken.

De gordijnen worden hangend in de zak vervoerd. Zo zorgen we ervoor dat jouw gordijn met zo min als mogelijk kreuk bij jou thuis bezorgd wordt! Je ontvangt een bericht van de vervoerder per e-mail.

Jouw plissé, jaloezie of rolgordijn
Al jouw producten worden in Europa op maat gerepareerd. Jouw plissé gordijn in Tsjechië, jaloezieën in Portugal en rolgordijnen in Duitsland. Europese kwaliteit en geen verschepen naar Azië of een ander ver land. Toch is jouw product een paar dagen onderweg naar de fabriek en erna naar jou thuis.

Bij aankomst word het product uitgepakt en getest. Zo weten we precies hoe we het product als nieuw voor je kunnen maken. De onderdelen en materialen worden bij elkaar gezocht en zonodig in de bestelde kleur geverfd. Daarna wordt het product met de hand gerepareerd en wordt het uitgehangen om het product opnieuw te testen en controleren. Hangt het netjes en werkt het goed - dan wordt het schoongemaakt, verpakt en gaat het mee met de zending om bij jou thuis in Nederland of België te bezorgen!

Na gemiddeld twee tot drie weken wordt het product weer als nieuw bij jou thuis bezorgd. Je ontvangt een bericht van de vervoerder per e-mail.

Nee. Je hebt 3 jaar fabrieksgarantie vanaf de dag dat je betaald hebt.